Během srpna se začal v českých kinech promítat film Sladký konec dne režiséra Jaceka Borcucha, který byl oceněn na loňském festivalu v Sundance. Polsko-italský snímek vypráví příběh židovské spisovatelky, čerstvé nobelistky […]
Walter Nagy: Místo pro lásku in memoriam
8. června si od 20:45 v pražském kině Světozor připomeneme trojici mladých běloruských filmařů, kteří nedávno tragicky zahynuli při cestě z natáčení o boji proti koronaviru. Speciální projekci filmu Místo […]
Jan Jindřich Karásek: Strachem k transgresi aneb Současný horor a spiritualita v něm
Od hororů jsme se naučili za dlouhá léta existence tohoto původně brakového žánru moc neočekávat. V zásadě nám stačí nějaké to monstrum, pár dobrých lekaček a pištící teenageři, kteří jsou jeden […]
Juliána Silvie Kamas: První přiznaná televize pro seniory
V reakci na pandemii a povinnou karanténu spustila Česká televize nový program ČT3. Obsah je přesně šitý na míru potřebám nejohroženější skupiny – starším lidem. Plán spustit podobný typ stanice […]
Jan Syruček: Definitivní konec kin?
V minulém týdnu bylo prolomeno dlouholeté tabu filmové distribuce. Zrušení okna pro kino distribuci. Co to znamená? Jedná se o dobu, kdy je film exkluzivně promítán jen v kinech a […]
Karolína Fránková: Film v běhu 2019
V roce 2019 objížděly české animované snímky řadu festivalů a sbíraly ceny, slyšet bylo také o krátkometrážních hraných projektech a úspěch slavily i naše dokumenty, celovečerní filmy a koprodukční počiny. […]
Jan Jindřich Karásek: Stranger Things aneb Minulost, která neexistovala a budoucnost, která nenastala
Kinematografie zkoumá, kam nás zavede budoucnost, už od svého prvopočátku. Stačí si vzpomenout na jeden z prvních opravdu populárních filmů, někdy označován za první blockbuster, kterým byla Cesta na měsíc […]
Tomasz Wiński: Co mi chybí v českém filmu
Byl jsem na pražské premiéře Nabarveného ptáčete, kde jsem po filmu poslouchal reakce českých filmařů. Vyčítali snímku, že s nimi nic neudělal, že je to neoriginální formální retro a festivalový […]
Beata Parkanová: Mám ráda, když člověk dokáže sdílet něco osobního
Přečtěte si rozhovor režisérky a scenáristky Beaty Parkanové s režisérkou a scenáristkou Terezou Vejvodovou. T.V.: Co vás vlastně přivedlo k filmu? B.P.: Nebyla jsem dítě z umělecké rodiny. Měla jsem […]
Ema Kovalčíková: Audiovizuální mžitky Nás, stromů
Umíme tweetovat jako stromy? Co kdyby se hierarchie v lidském světě opírala o horizontální strukturu? O kolik chytřejší a egalitárnější by to bylo? A co o nás ví lesní porost, […]