Natália Antoňáková: Bílý bílý den, aneb proč potřebujeme Pomalý film

Touha zpomalit je přímým důsledkem doby, která se urputně řítí vpřed bez jediného konkrétního cíle. Současný důraz na výkon a efektivitu všech lidských činností hraničící s mánií, s níž se […]

Alice Krajčírová: Milovat trapnost

Milujte se (trapnost) a množte se (ji). Láska k trapnosti jako cesta k sebespasení tvůrce. Tenhle článek není kupodivu ezo, ale uvažuje lehce čistě světsky nad nehanlivou trapností a několika […]

České debuty a animované filmy, filipínské soutěžní drama nebo panelová debata: tipy filmařů z letošních Varů

Přečtěte si osobní tipy několika českých a slovenských filmařů a filmařek z programu letošního ročníku filmového festivalu v Karlových Varech. Peter Badač Karlove Vary su pre mňa synonymom kvalitnej filmovej […]

Johana Ožvold: Je mi jedno, jestli je můj film „hraný“ nebo „dokumentární“

Absolventka FAMU, hudebnice, herečka a režisérka Johana Ožvold v současné době cestuje po festivalech se svým hudebním filmem The Sound is Innocent. Přečtěte si celý rozhovor. ŠH: Tvůj film The […]